Kalmar Telesystem AB

 

 

Serviceanmälan för avtalskunder – Kalmar Kommun

VIKTIG INFORMATION

Vid reparation av telefonen tas inget ansvar för inlagda uppgifter, det vill säga telefonen kommer att fabriksåterställas.
Tag backup på de uppgifter som du vill ha kvar.

Anvisning:

Information om iPhone:

Alla som lämnar in en iPhone för reparation måste avaktivera ”Hitta min iPhone” / ”Find my iPhone” annars kan inte serviceverkstaden hantera den.

För att kunna hantera din iPhone, är det nödvändigt att du avaktiverar funktionen ”Hitta min iPhone”.
Detta kan göras genom att följa nedan instruktioner eller direkt i mobilen:

  1. Gå till www.icloud.com
  2. Logga in med ditt Apple-ID.
  3. Klicka på ”Hitta min iPhone”
  4. Klicka på ”Alla produkter” och välj den enhet du vill avaktivera funktionen ”Hitta min iPhone” på.
  5. Tryck på ”Radera telefonen”, trycker du på Radera, ange ditt Apple-ID-lösenord och tryck på Nästa.

Glöm inte att avaktivera Find My iPhone på din enhet SAMT att logga ut från iCloud-kontot i enheten.

Observera att det måste vara bra uppkoppling via mobilnät eller wifi när detta görs.

Görs det inte så riskeras Find My iPhone att aktiveras på väg, eller på verkstaden och då kan inte service genomföras.

Detta medför då en kostnad för slutkunden!!!

Telefonens IMEI:

Tryck *#06# på telefonen, eller titta under batteriet